Ondertekenen huurcontract, opleveren van de woning en de sleutels

Op deze pagina leggen wij uit hoe u het huurcontract kunt ondertekenen en wat wij doen bij de oplevering van de woning. En natuurlijk wanneer u de sleutels krijgt.

U kunt op twee manieren het huurcontract ondertekenen:

Met Validsign kunt u eenvoudig en veilig documenten elektronisch ondertekenen. Deze manier van ondertekenen heeft dezelfde rechtsgeldigheid als een handgeschreven handtekening. Op deze pagina leest u hoe het werkt. Ook uw verhuurmakelaar legt u uit hoe het gaat. Als u vragen heeft, kunt u die stellen aan de woonmakelaar.

Zo werkt het:

  1. U krijgt van ons een e-mail met een link naar uw huurcontract. U kunt het huurcontract dan digitaal ondertekenen en het contract wordt daarna automatisch naar ons toegestuurd. 
  2. Als u samen met iemand gaat huren (2 namen op het contract) hebben we 2 e-mailadressen en 2 telefoonnummers nodig voor Validsign.
  3. Als u de e-mail van Validsign niet in uw e-mail ziet, controleer dan uw spambox. Ziet u de e-mail daar ook niet? Neem dan contact op met uw verhuurmakelaar.

Hier leest u hoe het gaat als u het huurcontract ondertekent in de woning of bij ons op kantoor.

  1. U betaalt bij het tekenen ook de eerste huur via een betaallink. Deze krijgt u van de verhuurmakelaar. Of u heeft al betaald en laat een stortingsbewijs van de bank zien.
  2. Als u een appartement huurt betaalt u ook €16,50 kosten voor een naamplaatje (prijspeil 2024).
  3. Na de eerste keer huur betalen kiest u zelf hoe u uw huur wilt betalen, bijvoorbeeld met een automatische incasso of betaalmail. Lees hier meer over onze betaalmogelijkheden. 

Opleveren van de woning

Samen lopen wij door de woning en kijken of alles in orde is. Wij leggen uit hoe de installaties werken zoals de verwarming of inbouwapparatuur van de keuken. 

U krijgt een rapport met:

  • De meterstanden
  • De gebreken en per gebrek aangegeven hoe en wanneer het hersteld wordt 
  • Bijzonderheden over voorzieningen in de woning en het onderhoud daarvan

Samen ondertekenen wij het rapport.

U ontvangt bij de oplevering ook informatie over het huren van een woning, over ons serviceabonnement en servicekosten, huurtoeslag, enzovoorts.

Na het tekenen van het huurcontract en betalen van de eerste verhuurnota, krijgt u de sleutels bij de oplevering van de woning. 

Wat u zelf nog moet regelen als u bent verhuisd

Er is nog een aantal zaken dat u zelf moet regelen als u eenmaal verhuisd bent, zoals het aanmaken van een MijnYmere-account, afsluiten van een inboedelverzekering, verhuizing doorgeven aan de gemeente en ook opnieuw inschrijven als woningzoekenden. Wij hebben al deze zaken voor u uitgewerkt.