Klachten over Ymere

Uw klacht is belangrijk voor ons. Wij bieden graag een goede dienstverlening en willen van onze fouten leren. 

Een klacht indienen over Ymere

Heeft u een klacht over uw woning, bedrijfsruimte, parkeer- of bergruimte? Bijvoorbeeld als uw dak lekt of het riool verstopt is. Ga dan naar Reparaties en onderhoud

Ervaart u overlast van uw buren? Bijvoorbeeld als de buren lawaai maken of hun afval op de trap zetten. Kijk dan op Overlast van de buren

Naast online kunt u uw klacht ook op de volgende manieren indienen:

Een klacht is voor ons: als u niet tevreden bent over het handelen van Ymere. Zo kan het dat wij u niet netjes behandelen, dat we niet volgens afspraak terugbellen of dat u het niet eens bent met ons beleid.

Na het indienen van uw klacht

Een medewerker van de afdeling Klachten en procesverbetering neemt contact met u op. U kunt dan precies vertellen wat er is gebeurd. Deze medewerker wordt uw aanspreekpunt over de klacht. De termijn is als volgt:

  • Binnen 2 werkdagen: een medewerker neemt contact met u op.
  • Binnen 5 werkdagen: u krijgt een inhoudelijke reactie en u hoort hoe het nu verder gaat
  • We proberen om binnen 7 weken met u tot een oplossing te komen.

U komt er niet uit met Ymere

Komen wij er samen niet uit dan kunt u naar de Geschillencommissie of naar de Huurcommissie. De Huurcommissie gaat bijvoorbeeld over de huurprijs, de servicekosten, huurverhoging en onderhoud. U kunt ook een rechtszaak beginnen maar dit is vaak duur en kost veel tijd. Vraag dus eerst advies, bijvoorbeeld van een rechtswinkel of juridisch loket.