Reparaties en onderhoud

Als er iets stuk is in uw woning, wilt u dat natuurlijk zo snel mogelijk gemaakt hebben. Dat begrijpen wij. In ons huurdersportaal MijnYmere maakt u snel en makkelijk een reparatie-afspraak. U kunt de afspraak ook online verzetten en afzeggen.

Ik wil een reparatieverzoek doen Afspraak inzien/wijzigen

Heeft u nog geen account? Maak dan eerst een MijnYmere-account aan. 
Bent u eigenaar van een woning in een VvE? Vraag dan uw reparatie aan via Twinq.

 

Bij spoed: bellen

Bij inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s), bel direct 088 000 89 00. Wij zijn 24 uur per dag telefonisch bereikbaar, ook in het weekend. Contact bij spoed

Over de reparatie

Wij voeren reparaties meestal binnen 2 weken na uw melding uit. Wij doen veel reparaties zelf, en soms sturen we een specialist van een onderhoudsbedrijf naar u toe. Dan duurt het soms langer dan twee weken voordat een reparatie uitgevoerd kan worden.

Moet ik thuisblijven voor de reparatie?

Een servicemonteur kan reparaties in algemene ruimtes (zoals het trappenhuis, de hal of de lift) uitvoeren zonder dat u erbij hoeft te zijn. U hoeft dus niet thuis te blijven. Als de reparatie binnen in uw woning is, blijf dan thuis zodat u de monteur kunt binnenlaten.

Is er iets stuk? Bewaar altijd de kapotte onderdelen. De servicemonteur kan hierom vragen. Dit maakt repareren of bestellen van onderdelen makkelijker.

Grote storingen (water, gas, stroom)

Als uw buren er ook last van hebben, ligt het probleem vaak buiten uw woning. Hier kunt u dan terecht.

Handige links

Als er op straat iets kapot of vies is, kunt u dat melden bij uw gemeente.

Servicemonteur Meet Electra Stopcontact

 

Kosten

Schade

Soms is er schade aan uw huis of spullen door iets dat stuk was of door een reparatie van ons. Voorbeelden:

  • schade door lekkage
  • schade door het werk van een reparatie
  • schade door een inbraak of brand
  • schade waarvoor u ons aansprakelijk voor stelt

Controleer eerst uw inboedelverzekering. Daar krijgt u vaak sneller en makkelijker uw kosten vergoed.

Betaalt de inboedelverzekering de schade niet? Dan kunt u uw schade bij ons melden via het schadeformulier in MijnYmere. 

Heeft u door een technisch probleem tijdelijk meer stookkosten moeten betalen? Dien dan een aanvraag voor teruggave stookkosten in via MijnYmere.

Stuk door eigen schuld

U betaalt de reparatie zelf als er iets door uw eigen schuld kapot is gegaan. Dit geldt ook als een medebewoner of uw bezoek iets stuk maakt. 

Zelf iets verbouwd

Heeft u uw keuken of iets anders in uw woning verbouwd? Dan moet u de verandering zelf onderhouden. Ook de reparaties aan wat u heeft verbouwd, betaalt u zelf. 

Lees hier meer meer over wat u zelf kunt verbouwen en veranderen in uw woning.