Servicekosten

Servicekosten zijn kosten die bovenop de kale huur van een woning komen. Deze kosten mogen wij alleen in rekening brengen als wij dit vooraf met u hebben afgesproken.

Voor de servicekosten betaalt u een bedrag vooruit. Na afloop van het jaar vergelijken wij de vooruitbetaalde bedragen met de werkelijke kosten. U ontvangt dan binnen een half jaar de afrekening. Op de afrekening ziet u wat de kosten waren. Heeft u te veel vooruit betaald, dan krijgt u geld terug. Waren de kosten hoger, dan moet u bijbetalen.

Contact over servicekosten Bezwaar tegen de afrekening servicekosten

Heeft u nog geen account? Maak dan eerst een MijnYmere-account aan. 

Afrekening servicekosten

Ieder jaar ontvangt u een afrekening van de servicekosten op basis van de werkelijk gemaakte kosten.

Bezwaar tegen de afrekening servicekosten

Als u het niet eens bent met de afrekening servicekosten, kunt u via MijnYmere bezwaar maken.

Aanpassen voorschotbedrag servicekosten

Vindt u uw voorschotbedrag te hoog of te laag ten opzichten van het werkelijke verbruik, dan kunt u een verzoek indienen om het voorschotbedrag aan te passen.
Gebruik hiervoor het formulier Contact over servicekosten

Samenstelling servicekosten

Servicekosten zijn kosten die wij maken voor algemene ruimten en andere diensten. De kosten verschillen per woning. Dit kan er in zitten:

Wijkbeheer
Dit zijn kosten voor de werkzaamheden van de wijkbeheerder in uw complex. Het doel van de wijkbeheerder is zorgen dat u prettig kunt wonen, in een schone en veilige buurt. De jaarlijkse inzet wordt op basis van urenregistratie bijgehouden.

Schoonmaak - Algemene ruimte
Dit zijn kosten voor de schoonmaak van de algemene ruimte(n) in een complex. Denk aan het schoonmaken van de hal, het trappenhuis en de ramen.

Tuinonderhoud
Dit zijn kosten voor het onderhoud van de gemeenschappelijke tuin en andere groenvoorzieningen binnen een complex.

Waterverbruik - Individueel
Dit zijn individuele kosten voor waterverbruik van woningen die zijn aangesloten op een collectieve wateraansluiting. De aangesloten woningen zijn veelal voorzien van digitale tussenmeters. Deze meters houden bij hoeveel water u verbruikt. De meterstanden worden vaak op afstand uitgelezen.

Stroomverbruik - Algemene ruimte
Dit zijn de gemeenschappelijke elektrakosten van de algemene ruimte(n) in een complex. Denk aan stroom voor de lift, automatische schuifdeuren en alle verlichting.

Stroomverbruik - Individueel
Dit zijn individuele elektrakosten van woningen die zijn aangesloten op een collectieve elektra-aansluiting. De aangesloten woningen zijn veelal voorzien van digitale tussenmeters. Deze meters houden bij hoeveel stroom u verbruikt. De meterstanden worden vaak op afstand uitgelezen.

Stookkosten - Algemene ruimte
Dit zijn kosten voor het verwarmen van de algemene ruimte(n) in een complex. De kosten van het verbruik worden gelijk verdeeld.

Stookkosten - Individueel
Dit zijn kosten voor het leveren van warmte en warm water in uw woning. De woningen zijn veelal voorzien van digitale meters. Deze meters houden bij hoeveel warmte u verbruikt. De meterstanden worden op afstand uitgelezen. De afrekening bestaat uit variabele en vaste kosten. De variabele kosten veranderen als u meer of minder verbruikt. De vaste kosten zijn voor iedere woning in het complex hetzelfde en worden gelijk verdeeld.