Digitaal ondertekenen met Validsign
Met Validsign kunnen u en wij een huurcontract ‘contactloos’ ondertekenen. Hier leest u hoe het werkt. Ook uw woonmakelaar legt u uit hoe het gaat. Als u vragen heeft, kunt u die stellen aan de woonmakelaar.
Als u samen met iemand gaat huren (2 namen op het contract) hebben we 2 e-mailadressen en 2 telefoonnummers nodig voor Validsign.
U krijgt van ons een e-mail met een link naar uw huurcontract. U kunt het huurcontract dan digitaal ondertekenen en het contract wordt daarna automatisch naar Ymere gestuurd.
Ymere werkt voor het ondertekenen samen met Validsign. U krijgt daarom e-mails van Validsign, bijvoorbeeld met het verzoek om uw documenten te ondertekenen. Als u de e-mail van Validsign niet in uw e-mail ziet, controleer dan uw spambox. Ziet u de e-mail daar ook niet? Neem dan contact op met uw woonmakelaar.
Met Validsign kunt u eenvoudig en veilig documenten elektronisch ondertekenen. Deze manier van ondertekenen heeft dezelfde rechtsgeldigheid als een handgeschreven handtekening.
Ondertekenen in de woning of bij Ymere
Hier leest u hoe het gaat als u het huurcontract ondertekent in de woning of op een Ymere kantoor.
U betaalt bij het tekenen ook de eerste huur via een betalingslink. Deze krijgt u van de makelaar. Of u heeft al betaald en laat een stortingsbewijs van de bank zien. Als u een appartement huurt betaalt u ook €16,50 kosten voor een naamplaatje (prijspeil 2024).
Let op: U kunt niet contant of met een pinpas of creditcard betalen.
Na de eerste keer huur betalen kiest u zelf hoe u uw huur wilt betalen, bijvoorbeeld met een automatische incasso of betaalmail.
Lees meer over de betaalmogelijkheden.
Tip
Op de pagina Nieuwe huurder vertellen we u van alles over de zaken rondom uw verhuizing.