Badkamer en toilet 

Als u een serviceabonnement heeft, doet Ymere veel van het onderhoud. Soms vervangen we onderdelen omdat we ze niet kunnen repareren. Als u uw sanitair ouderwets of niet mooi vindt, maar het werkt wel, mogen we niet vervangen. 

Wie doet wat?

Huurder

  • Vervangen, repareren en vastzetten van sanitair na schade of breuk door de schuld van uzelf, iemand van uw huishouden of een bezoeker

Huurder / Ymere als u een serviceabonnement heeft

  • Onderhouden, repareren, opnieuw bevestigen of vervangen van accessoires zoals: planchet (plankje onder spiegel), wastafelspiegel, handdouche, doucheslang, glijstang, opsteekhaak, doucheput-rooster
  • Repareren of vervangen van onderdelen van de wc zoals: wc-bril, manchet of sok (aansluiting op de afvoer), afdichtingsringen, vlotter en drijver
  • Repareren van kranen, kraanuitloop en het vervangen van kraanleertjes en afsluitringen

Ymere

  • Versleten kranen vervangen (na beoordeling door Ymere)
  • Vervangen van sanitair zoals: wastafel, fonteinbakje, ligbad, wc-pot en stortbak inclusief trek- en drukapparatuur, maar alleen als het eigendom is van Ymere
  • Repareren of vervangen van gasleidingen en kranen, als ze standaard bij de woning horen

Reparatie melden

Tip

In badkamers en keukens is schimmel soms een vervelend en hardnekkig probleem. Lees meer over schimmel weghalen en voorkomen in uw woning.

Klusvideo

Bekijk de video over hoe u een lekkende kraan repareert door de spindel te vervangen.


Meer over

Uitzonderingen waar u zelf voor betaalt