De Geschillenadviescommissie

Wij proberen uw klacht zo goed mogelijk op te lossen. Dat lukt vaak, maar helaas niet altijd. Dan noemen we het geen klacht meer, maar heeft u een geschil met ons. Huurders kunnen met hun geschil naar de Geschillenadviescommissie.

De Geschillenadviescommissie is onafhankelijk en de leden zijn niet in dienst van ons.

Geschil opsturen

U kunt een brief of e-mail naar de Geschillenadviescommissie sturen. Schrijf daarin:

  • uw naam, adres en telefoonnummer
  • een duidelijke omschrijving van uw klacht over ons, waaruit blijkt welke concrete gedragingen u ons verwijt
  • wanneer en hoe u de klacht bij onze afdeling klachten heeft gemeld (bijvoorbeeld per telefoon of mail)

Stuur ook kopieën (of scans) van bijvoorbeeld e-mails, brieven en andere documenten ter onderbouwing mee.

Geschillenadviescommissie Ymere
Postbus 519
1000 AM Amsterdam
T (06) 27 04 01 12 
geschillenadviescommissie@ymere.nl

Hoe werkt de Geschillenadviescommissie?

Zij kijkt eerst of zij het geschil wel in behandeling kan nemen en soms vraagt zij om extra informatie. Dit kan per post of mail. De commissie vraagt ons om een schriftelijke reactie. Vervolgens nodigt de commissie zowel de huurder als ons uit voor een hoorzitting om het geschil te bespreken en mogelijk tot een oplossing te komen. De commissie kan een onderzoek uit laten voeren als zij dit nodig vindt. 

De Geschillenadviescommissie probeert uw geschil binnen 3 maanden te behandelen en tot een uitspraak te komen. Deze uitspraak wordt in de vorm van een advies aan onze statutaire directie voorgelegd. De statutaire directie neemt een besluit over het advies van de Geschillenadviescommissie.

Als de Geschillenadviescommissie het geschil in behandeling neemt, informeert zij u over wat er gaat gebeuren en wat u verder moet doen.

Meer informatie over de werkwijze en de samenstelling van de Geschillenadviescommissie staat in het reglement van de Geschillenadviescommissie.  

Geschillen die niet in behandeling worden genomen

De Geschillenadviescommissie doet geen uitspraken over geschillen die te maken hebben met huurprijzen of geschillen die hiermee samenhangen zoals huurprijsverhoging, huurprijs-vermindering of een afrekening servicekosten. Voor deze geschillen kunt u naar de Huurcommissie. Ook doet de Geschillenadviescommissie geen uitspraken over schadevergoedingen of de hoogte hiervan. Hiervoor kunt u naar de (kanton)rechter.

Reglement en jaarverslagen