Welke gebreken kunt u bij ons melden na een woningruil?

Bij het ruilen van een woning accepteert u de woning zoals die op dat moment is. Soms kunnen er na de ruil toch onverwachte gebreken in de woning naar voren komen.

De opleverstaat van de woning

U heeft de woning samen met de oud-huurder en een medewerker van Woning Advies Nederland (WAN) bezichtigd. Na deze bezichtiging heeft u een rapport gekregen waarin staat of er gebreken zijn aan de woning en wie deze moet repareren.

Wij vertrouwen erop dat u en de oud-huurder goede afspraken maken over de opleverstaat van de woning. U accepteert de woning zoals die nu is, en begrijpt dat er gebruikerssporen en reparaties kunnen zijn die u zelf moet doen. Welke reparaties dat zijn, staat in de algemene huurvoorwaarden. Deze informatie kunt u ook nalezen op onze webpagina Overzicht van reparaties en onderhoud.

Na de woningruil vervangen wij de cilinders van de sloten en plaatsen wij rookmelders (als die er nog niet zijn).

Toch nog gebreken?

Als u na het verhuizen in uw nieuwe woning toch gebreken ontdekt waarover u met de oud-huurder geen afspraken heeft gemaakt, kunt u contact met ons opnemen. Lees eerst goed uw huurcontract door om te zien of het onderhoud voor uw rekening is of dat er extra afspraken in de huurvoorwaarden staan.

Heeft de oud-huurder iets in de woning veranderd? Dan staan in het huurcontract afspraken vermeld over het onderhoud en reparaties aan dit onderdeel of ruimte. 

U had een WMO voorziening in uw oude woning

Had u in uw vorige woning een WMO voorziening en wilt u deze verplaatsen naar uw nieuwe woning? Neem dan contact op met uw gemeente. De gemeente kan dit voor u regelen.