Er is iets kapot of verkeerd gebouwd in de woning die u van ons heeft gekocht

Is er iets kapot of verkeerd gebouwd in de woning die u van ons heeft gekocht? Hieronder geven wij u informatie wat u kunt doen. Dit is afhankelijk het soort woning.

U kocht een bestaande woning van ons

Voor de verkoop wordt elke woning technisch gekeurd. Ontdekt u later toch een probleem en denkt u dat wij hiervoor verantwoordelijk zijn? Neem dan contact op met de makelaar bij wie u de woning heeft gekocht.

U kocht een nieuwe woning van ons

Bij uw nieuwe woning heeft u een garantiecertificaat waarop staat dat wij de (garantie)ondernemer zijn. Bij de woning horen ook garantievoorwaarden bijvoorbeeld die van de SWK (zie www.swk.nl), Woningborg, Stiwoga of GIW.

Oplevering

Als u een nieuwe woning heeft gekocht, loopt u bij de oplevering door de woning heen. Alle gebreken schrijven wij op als opleverpunt in het ‘proces-verbaal van oplevering’. Een gebrek is iets dat niet aan de garantievoorwaarden voldoet, omdat het bijvoorbeeld kapot is of verkeerd gebouwd. Voorbeelden zijn een kras op een ruit of een deur die scheef hangt. Al deze zichtbare gebreken repareert de aannemer binnen de termijn die ook in de garantievoorwaarden staat. 

Na de oplevering

Komt u na de oplevering nog een zichtbaar gebrek tegen, dat u bij de oplevering had kunnen zien maar niet gezien heeft? Dan valt dit niet meer onder de garantie.

Verborgen gebreken vallen wel onder de garantievoorwaarden. Een verborgen gebrek kon u niet zien bij de oplevering, bijvoorbeeld een lekkend dak. Als u een verborgen gebrek tegenkomt, neem dan contact op met onze afdeling Nazorg via 088 080 61 23 (werkdagen van 9.00 tot 16.15 uur) of via klantcontact 088 000 89 00.

U kunt ook een e-mail sturen aan nazorg@ymere.nl. Schrijf in uw e-mail:

  • het adres van de woning
  • de datum van oplevering
  • wat het gebrek is. Staat dit gebrek in het proces-verbaal van oplevering?
  • telefoonnummer(s) waarop we u overdag kunnen bereiken.