De bezichtiging
We nodigen u alleen of met een kleine groep uit voor de bezichtiging. Bij de bezichtiging is altijd iemand van Ymere aanwezig. We lopen samen met u de ruimte door en bespreken uw vragen.
Overname
Misschien wil de huurder die vertrekt wel spullen verkopen bijvoorbeeld gordijnen, vloerbedekking of kasten. U mag hier naar vragen bij de bezichtiging. Als u de ruimte krijgt, kunt u afspraken maken met elkaar. U bent niet verplicht om iets over te nemen of om geld te betalen. Wat u overneemt van een vorige huurder, moet u zelf onderhouden.
Reageren na de bezichtiging
Wilt u de ruimte gaan huren? Laat dit weten per mail aan bedrijfsruimte@ymere.nl. We hebben dan een aantal documenten van u nodig. U krijgt een mail waarin staat welke documenten er nodig zijn en hoe u deze aan kunt leveren.
Toewijzen
We controleren uw documenten en doen een kredietwaardigheidstoets. Zijn er meerdere kandidaat-huurders? Dan kijken we welke kandidaat het beste past bij de ruimte. Dit duurt ongeveer 2 weken.
Is alles in orde en mag u ruimte huren? Gefeliciteerd! U krijgt dan van ons een huuraanbieding. Wanneer de huuraanbieding is ondertekend, gaan we de huurovereenkomst voor u opstellen.
Huurovereenkomst tekenen
We maken een afspraak voor het tekenen van de huurovereenkomst. Van te voren moet u de 1e verhuurnota betalen. De 1e verhuurnota bestaat uit: waarborgsom (als u geen bankgarantie heeft), 1e maand huur en contractkosten. Lees meer bij onze Algemene voorwaarden bedrijfsruimtes.
Tijdens de afspraak lopen we samen de ruimte door en noteren we of alles netjes is opgeleverd. Dat noemen we een opname. Na afloop daarvan ondertekenen we met u de huurovereenkomst en krijgt u de sleutel.