Sloten en sleutels

Niets is vervelender dan u uw huis niet in kunnen of uw huis niet kunnen afsluiten, omdat u uw sleutels kwijt bent of uw sleutel in het slot is afgebroken. Vaak is er dan sprake van spoed. Uw huis moet namelijk goed afsluitbaar zijn. 

Bel ons bij spoed

Spoed betekent: inbraakgevaar, ernstige lekkage of gevaar voor de bewoner(s).
Voor spoed zijn wij 24 uur per dag bereikbaar, ook in het weekend.

Dit doet u

  • Vervangen van kwijtgeraakte sleutels
  • Repareren of vervangen bij een in het slot afgebroken sleutel
  • Repareren en vervangen van een individuele bel. En als u een serviceabonnement heeft doen wij dit voor u. 
  • Reparatie en onderhoud van deurkrukken en sloten. En als u een serviceabonnement heeft doen wij dit voor u. 
  • Kleine reparaties aan hang- en sluitwerk, zoals sloten aan de buitenkant van uw woning. En als u een serviceabonnement heeft doen wij dit voor u.

In uw huurspecificatie staat of u een serviceabonnement heeft.

Dit doen wij

  • Onderhoud en reparatie van de bel(installatie). Dit geldt ook voor de huistelefoon, de elektrische deuropener, de intercominstallaties, hallofoon en bellentableaus
  • Repareren of vervangen van de brievenbus
  • Grote reparaties en vernieuwen van hang- en sluitwerk zoals de sloten aan de buitenkant van uw woning
  • Herstel aan de opstal (deur, kozijn, etc.) na inbraak. Doe altijd aangifte van inbraak bij de politie, anders betaalt u het herstel zelf

Een reparatie meldt u via Reparaties en onderhoud

Sleutels kwijt of afgebroken

Heeft u problemen met het slot van de algemene ruimte, neem dan contact op met ons.

Als u uw sleutels kwijt bent of uw huissleutel breekt af in het slot, bent u zelf verantwoordelijk voor de reparatie. Wij kunnen op uw kosten de reparatie uitvoeren, maar dat is duur. U kunt beter zelf een slotenmaker bellen. 

Vraag wel eerst een offerte, want sommige slotenmakers die hoog in de zoekmachines staan, vragen erg veel geld. Kijk even op de Politiekeurmerk-site, u vindt daar ook een adressenlijst met slotenmakers met een keurmerk.

Als u het slot laat repareren of vervangen moet u zich kunnen identificeren.

Sleutel, pas of druppel van parkeerplaats of garagebox

Als u een parkeerplaats of garagebox huurt, krijgt u een sleutel, druppel of pasje. Wij zorgen voor een nieuwe als er iets mee is. Neem dan contact op met parkeren@ymere.nl. Het duurt vaak enkele dagen voor u uw nieuwe toegangsmiddel krijgt, omdat we hiervan geen voorraad hebben.

Als uw sleutel, druppel of pasje hebt verloren of het is gestolen, betaalt u zelf voor een nieuwe.

Klusvideo's

Sloten goed onderhouden voorkomt reparaties en problemen. In de video ziet u hoe u dat doet.


Weet u niet of uw bel wel of geen stroom krijgt, dan legt deze video uit hoe u daar achter komt.