U heeft bezwaar gemaakt. Hoe nu verder?

Als u bezwaar heeft gemaakt, dan kijken onze specialisten daar goed naar. Wij streven ernaar binnen 4 weken te reageren. Soms duurt het langer. Dat hangt af van de reden van uw bezwaar.

Missen er documenten dan kan het ook langer duren. We sturen u dan eerst een e-mail of brief met het verzoek om de missende documenten alsnog aan te leveren. We proberen dan toch nog om binnen vier weken te antwoorden op uw bezwaar.

Eens met uw bezwaar

Zijn we het eens met uw bezwaar? Dan passen we de huurverhoging aan. Teveel betaalde huur krijgt u van ons terug.

Niet eens met uw bezwaar

Zijn we het niet eens met uw bezwaar? We sturen uw bezwaar dan door naar de Huurcommissie. We vragen u van te voren of u dit wilt. Wilt u niet dat wij uw bezwaar naar de Huurcommissie sturen, dan kunt u uw bezwaar intrekken via MijnYmere.

De Huurcommissie is een onafhankelijke organisatie. Als de Huurcommissie een uitspraak doet dan zijn wij verplicht om deze te volgen. Het duurt soms enkele maanden tot uw bezwaar beoordeeld is door de Huurcommissie.

Waar u op moet letten als wij uw bezwaar naar de Huurcommissie sturen

U mag tot de uitspraak van de Huurcommissie de oude netto huurprijs betalen. U moet wel de nieuwe servicekosten betalen. Wijst de huurcommissie uw bezwaar af? Dan moet u het verschil tussen de oude en de nieuwe huurprijs bijbetalen. Als de Huurcommissie uw bezwaar afwijst, dan moet u ook de legeskosten (€ 25) betalen aan de Huurcommissie.